Příprava stavby
Ohlášení stavby
Předání žádosti o ohlášení stavby a veškeré dokumentace na stavební úřad
Veškeré náležitosti pro ohlášení stavby byste měli mít v této fázi vyřízené. Nyní stačí už jen poslední bod a tím je vyplnění formuláře: Žádost o ohlášení stavby.
Předání žádosti na stavební úřad
Žádost o ohlášení stavby s dokumentací potřebnou pro stavební řízení předejte na stavební úřad. Úřad má lhůtu třiceti dnů na vyřízení žádosti. Během této lhůty vám úřad vydá písemný souhlas s provedením ohlášené stavby, který nabývá právních účinků dnem doručení stavebníkovi. Úřad vydá souhlas samozřejmě, jen pokud je stavební záměr v souladu s požadavky a jsou dodány veškeré stanovené dokumentace. Stavební práce můžete zahájit v den doručení souhlasu s provedením ohlášené stavby a formuláře pro označení staveniště: Stavba povolena.
Vyplněná žádost ohlášení stavby je potřebná pro stavební řízení.
Dokumentace pro stavební řízení
- Žádost o ohlášení stavby
- Doklad o informování vlastníků sousedních pozemků a staveb
- Seznam a adresy vlastníků sousedních pozemků a staveb
- Doklad prokazující vlastnické právo k pozemku
- Radonový průzkum
- Projektová dokumentace domu
- Požárně bezpečnostní řešení
- Energetický průkaz budovy
- Písemné prohlášení stavbyvedoucího o provádění stavebního dozoru v případě stavby domu svépomocí
- Osvědčení o autorizaci stavbyvedoucího vydaný ČKAIT podle zákona ČNR č.360/1992 Sb.
- Stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury, na které se stavba bude napojovat:
: Elektrická energie - ČEZ a.s.
: Zemní plyn - RWE a.s. - Innogy
: Telekomunikační síť - O2 CZECH REPUBLIC a.s.
: Výroba a distribuce pitné vody, odvádění a čištění odpadních vod - VAK